Czy sposób na to jak w 2020 transportować czołgi jest trudny? - na kółkach

transport sprzętu wojskowego

Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania

Transport maszyn należy do szczególnie trudnych zadań logistycznych. Podczas realizowania tego typu zadanie trzeba bowiem nie tylko prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę, lecz również stale przenosić z miejsca na m

Czy sposób na to jak w 2020  transportować czołgi jest trudny? - na kółkach transport sprzętu wojskowego
iejsce ciężki sprzęt. Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania wiele firm odmawia realizacji tego rodzaju przewozu. Na szczęście rynek nie lubi próżni i dlatego też w ich miejsce powstały podmioty, które nie obawiają się transportu rzeczy ciężkich. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że niejednokrotnie sam transport ponadgabarytowy jest niejako domeną tego typu podmiotów. Taka informacja może więc cieszyć każdego, kto potrzebuje dostarczyć jakąś maszynę poza jej standardowy rewir. Oczywiście, gdy chodzi o kwoty za które realizowany jest transport ciężki, to trudno jednoznacznie określić ile on kosztuje. Sporo zależy tutaj bowiem od dystansu, czy też wagi danej maszyny. Każdorazowo więc sporządzana jest dla klientów takich firm indywidualna wycena. To na jej podstawie później klient decyduje czy chce taki transport zrealizować.


Aby uzyskać właściwe pozwolenie należy powiadomić

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Książka krzesło czy nawet lodówka to

Książka, krzesło czy nawet lodówka to produkty, które bez problemu można przetransportować z miejsca na miejsce. Ale są takie ładunki, których transport sprawia znacznie więcej kłopotów. Mowa tu między innymi o ładunkach, których masa przekracza 42 tony. Jak wtedy sobie z nimi poradzić? Ich przewozem zajmują się wyłącznie firmy oferujące transport ponadgabarytowy.
Przewoźnicy, którzy decydują się na tego typu usługi, muszą posiadać nie tylko wyspecjalizowaną flotę, ale również doświadczoną kadrę. Transport ciężki wymaga ogromnych umiejętności i to zarówno na etapie planowania, jak i realizacji. Aby wykonać transport maszyn czy choćby konstrukcji stalowych, trzeba doskonale zaplanować trasę, a następnie tak pokierować pojazdem, aby bezpiecznie ładunek dostarczyć na miejsce.
Mówiąc o transporcie ciężkim, należy wspomnieć też o pilotażu. Zgodnie z przepisami, jeśli ładunek waży więcej niż 60 ton, potrzebuje dodatkowo specjalistycznego zabezpieczenia trasy. I wtedy właśnie przed pojazdem podąża zawsze pojazd pilotażowy z sygnalizacją świetlną.


Duże gabaryty i duże problemy

Przepisy prawa od lat precyzują jakie normy muszą spełniać ładunki transportowane w tradycyjny sposób. Jednocześnie wskazują one na wartości, które uznawane są za ponadgabarytowe. I tak na przykład transport maszyn ważących powyżej 42 tony, czy ładunków wyższych niż 4 metry, musi być organizowany w specjalnych warunkach. W tym celu wyodrębnia się specjalną kategorię transportu, a mianowicie transport ponadgabarytowy. Bo rzeczywiście tam, gdzie gabaryty są duże, rosną też i problemy związane z organizacją trasy.
Jeśli chodzi o transport ciężki, tu szczególną rolę odgrywa nośność dróg oraz mostów. W przypadku wysokich ładunków, problemem mogą być zbyt niskie wiadukty. Z kolei transport ładunków bardzo długich czy szerokich wiąże się z koniecznością omijania tras, gdzie występują ronda czy bardzo wysokie krawężniki. Jak więc widać ten rodzaj transportu wymaga ogromnego zaangażowania w przygotowanie trasy i organizację samego procesu. I dlatego zajmują się nim wyłącznie wyspecjalizowane firmy.



© 2019 http://na-kolkach.fusion.bydgoszcz.pl/